منتظران

این گرد باد ها که به غیرت درآمده ****تسلیم رهبرند که طوفان نمی کنند

منتظران

این گرد باد ها که به غیرت درآمده ****تسلیم رهبرند که طوفان نمی کنند

ایجاد یک درایو مجازی

گاهی اوقات پیش می آید که برای راحتی کار و یا سرعت بخشیدن به کار، می خواهید پوشه ای ((Folder را که به ان زیاد سر می زنید و با ان کار می کنید ، نه به صورت یک فولدر که در اصل به صورت یک درایو در کنار بقیه درایوهایتان در My Computer داشته باشید . بله این کار ممکن است .در واقع مواقعی است که شما به علت شغل و یا علایق خود ، با محتوا و برنامه ای سرو کار دارید که مایلید آن را با سرعت بیشتری اجرا کرده، و ضمنا آن را به عنوان یک درایو مجزا مورد استفاده قرار دهید. درایوی در کنار درایوهای C,D,E...

ما دراین ترفند شما را با روشی اشنا می کنیم که از طریق ان می توانید پوشه ی مورد نظر خود را در کنار بقیه درایوهایتان ببینید . برای این کار برنامه ی Command Prompt را از این ادرس پیدا و اجرا کنید :

Start / All Programs / Accessories / Command Prompt

در محیط برنامه ، دستور زیر را وارد کنید :

Subst your drive: Folder Address

که در این عبارت ، به جای عبارت your drive باید نام انتخابی خود را برای درایو مجازی تان (مثلا z ) بنویسید و به جای Folder address باید ادرس پوشه ی مورد نظر خود را بنویسید.
به عنوان مثال: (Subst Z: F:\ali\3dmax ) .توجه داشته باشید که یک کاراکتر Space یا همان فاصله باید بین عبارت Subst و نام انتخابی درایو و همچنین آدرس پوشه رعایت شود. بدین طریق مشاهده می شود که پوشه ی مورد نظربه صورت یک درایو در my computer کنار بقیه ی درایو هایتان ظاهر می شود. برا ی حذف ان نیز عبارت:

(subst your drive:d/)

را وارد کنید که در اینجا نیز باید به جای your drive، نام درایو مجازی خود را بنویسید (مثلا subst Z: d\) .برای سهولت در کار میتوانید همین عبارت را در برنامه ی notepad تایپ کرده و سپس ان را با پسوند bat ذخیره کنید و از ان پس برا ی اجرای ان دستور، فقط بر آیکون آن دابل کلیک کنید. توجه داشته باشید که درایو مجازی شما پس از یک با restart ناپدید می شود و برای ایجادآن، باید آیکون، (دستور) مربوط به آن را دوباره اجرا کنید .
اما چناچه می خواهید همیشه آن را داشته باشید، می توانید دستور آن را همانطور که گفته شد تحت یک نام با پسوند bat ذخیره کرده ودر پوشه startup ویندوز که از شاخه All programs منوی start قابل دسترسی است قرار دهید تا با هر بار راه اندازی کامپیوتر، به صورت خودکار اجرا شود و درایو مجازی شما را ایجاد کند.

نظرات 5 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 22:22 http://nardinsoft.blogsky.com/

سلام خوبی لینک کردم وبلاگ شما رو توی وبلاگم لطفا وبلاگ منو با نام جدیدترین نرمافزارهای نردین لینک کن

بنجامین سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 22:54 http://tbag-lans.blogsky.com/

دوست خوبم سلام ...
ممنون از نظر لطفت ... اما این جمله که :
« وبلاگ جالبی داری در صورتی که تمایل به تبادل لینک داری »
کمی قدیمی و ... شده
من از پیدا کردن دوستهای خوب و جدید خوشحال میشوم و باعث افتخارمه اما دلم میخواد کسانی که دوست وبلاگی من هستن درباره تاپیک هام نظر بدهند و ...
اما در هر حال من از وبلاگ شما خوشم اومد اگر همیشه به روز باشی من لینکتو حفظ می کنم
موفق باشی ... لینکت کردم .
در مورد لینک من هم اگر دوست داشتی می تونی با نام
« فریادی بی سخن تر از سکوت » منو لینک کنی .

شاید اگر این کار رو می کردم بهتر بود.
ولی اگر باعث ناراحتی شما شدم من معذرت می خوام

[ بدون نام ] سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 22:55 http://computerman.blogsky.com

سلام خوبی؟؟
من شما رو لینک کردم شکا هم من رو با نام اینترنت و کامیپوتر عزیز من! لینک کن.
موفق باشی

جواد سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 23:02 http://parastari.blogsky.com/

دوست عزیز سلام من شما را لینک کردم شما هم مرا با نام ؛ایستگاه پرستاری:لینک بفرمایید.

جلال مقدم چهارشنبه 13 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 16:32 http://www.felakat2.blogsky.com/

سلام
من شمارو لینک کردم
منو بزار فلاکت
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد