منتظران

این گرد باد ها که به غیرت درآمده ****تسلیم رهبرند که طوفان نمی کنند

منتظران

این گرد باد ها که به غیرت درآمده ****تسلیم رهبرند که طوفان نمی کنند

خردسال‌ترین مخترع کشور تنها 9 سال دارد!

خردسال‌ترین مخترع کشور دانش‌آموز سال سوم ابتدایی در یکی از مدارس کرمانشاه در حال تحصیل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مبینا موحدی‌نیا دانش آموز سال سوم ابتدایی دبستان سعدی ناحیه ۲ آموزش و پرورش کرمانشاه از سال گذشته با شماره عضویت ۴۰۴۸ انجمن مخترعین کشور و ثبت اختراع (چتر با قابلیت تولید انرژی الکتریکی) به عنوان خردسال‌ترین مخترع کشور نام گرفت.

وی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: حدود یک سال است که به عضویت انجمن مخترعین کشور درآمده‌ام و علاوه بر چتر با قابلیت تولید انرژی الکتریکی، برای ثبت دو اختراع دیگر اقدام کرده‌ام که به زودی آنها را اعلام خواهم کرد.

موحدی‌نیا در خصوص چگونگی ورود به عرصه مخترعین افزود: همیشه فکر می‌کردم آیا می‌شود از وسایل دورریختنی، محصول تازه‌ای به دست آورد و به همین خاطر با ابتدایی‌ترین و شاید بی‌اهمیت‌ترین وسایل زاید و دور ریختنی مانند پوست پسته و گردو، در نوشابه و مواد دیگر همیشه کاردستی‌های جالبی می‌ساختم که همیشه با تحسین خانواده و آشنایان مواجه می‌شد. برای مثال یک باغ پرنده از همین چیزها ساخته‌ام که خیلی مورد توجه و شگفتی دوستان و معلمانم قرار گرفت. 

مبینا در پاسخ به این سئوال که چه میزان از قدرت تخیل استفاده می‌کند، گفت: فکر می‌کنم عنصر تخیل خیلی زیاد به من کمک کرده، اما این تخیل‌ها بدون تفکر نبوده و من از پدرم یاد گرفته‌ام که فکر کنم و درباره فکرهای خودم و برای خودم سئوال ایجاد کنم.

وی مشوق اصلی خود را پدرش عنوان کرد و ادامه داد: پدرم یک مخترع است و من از طریق او، بیشتر با اختراع و دنیای لذت بخش آن آشنا شدم.

وی همچنین از ارسال دعوتنامه‌ای از فدراسیون بین‌المللی مخترعین برای حضورش در آن خبر داد و گفت: احتمالا به خاطر مخارج این سفر نمی توانم در این همایش شرکت کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد