منتظران

این گرد باد ها که به غیرت درآمده ****تسلیم رهبرند که طوفان نمی کنند

منتظران

این گرد باد ها که به غیرت درآمده ****تسلیم رهبرند که طوفان نمی کنند

تعجب رسانه عربی از دوراندیشی امام خمینی (ره) در خصوص مصر

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران، پایگاه اینترنتی عربی الوطن کویت پیام امام خمینی (ره) به ملت مصر را که همزمان با تحولات این کشور از شبکه العالم پخش شده، بیانگر وسعت بینش امام درباره آینده امت اسلامی به ‌ویژه کشور مصر دانست.
پایگاه اینترنتی وطن تاکید کرد که نگاه اجمالی به بیانات و مواضع موسس جمهوری اسلامی ایران، وسعت دیدگاه او را نشان می دهد.

پایگاه وطن در گزارشی تحت عنوان "ملت مصر به پیام امام خمینی(ره) گوش داد"، تاکید کرد از جمله این سخنان آن است که "ملت مصر باید این مطلب را بداند که اگر قیام کند برخلاف این توطئه‏ها، همان طورى که ایران قیام کرد، آنجا هم خواهد پیروز شد .. ملت مصر از حکومت نظامی نترسد و به او اعتنا نکند و همان طور که ایران حکومت نظامی را شکست و به خیابان‌ها ریخت آنها هم بشکنند و به خیابان‌ها بریزند و این تفاله‌های آمریکا را بیرون بریزند."
وطن همچنین با اشاره به گوشه‌ای دیگر از بیانات امام خمینی (ره) درباره اینکه مردم مصر باید بدون توجه به حکومت نظامی به خیابان‌ها بریزند و حکومت ضد اسلامی و سرکوب‌گر خود را که اعلام کرده تابع آمریکا و اسراییل است از بین ببرند، ادامه سخنان امام خمینی (ره) را نیز منتشر کرده است: "ارتش معلوم نیست که با دولت باشد، مگر آنهایى که جیره‌خوار آمریکا هستند. ارتش مصر توجه کند به اینکه اگر بخواهد پشتیبانى کند، از این حکومتى که اعلام کرده است که من تابع آمریکا هستم و اسراییل، و من هر کس دم از اسلام بزند او را خفه مى‏کنم. این ننگ را به خودش، ارتش مصر راه ندهد و مهلت ندهد تا بعد از این، باز اسراییل بیاید و به شما حکومت کند، و اسراییل و آمریکا مقدرات شما را در دست بگیرند."

وطن در ادامه نوشت: مصر این روزها شاهد انقلاب عظیم مردم است که بیش از یک هفته قبل شروع شده و همچنان ادامه دارد. مردم مصر تاکید دارند که تا تحقق مطالباتشان و در راس آنها سرنگونی نظام و کناره‌گیری حسنی مبارک از قدرت، به تظاهرات ادامه می‌دهند. گروه‌های مخالف مصری با گرایش‌های مختلفشان، همگی با دولت جدید و دو سخنرانی مبارک مخالفت کرده و اعلام کرده‌اند که این کارها حتی کمترین خواسته‌های مردم را عملی نمی‌کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
بسیجی پنج‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 15:38 http://www.pelak-aflak.blogfa.com

با سلام:
وب بسیار زیبا وجالبی دارید.بهره زیادی بردیم.
از این که به وب تازه تاسیس ما سری زده وپلاکی به یادگار بگذارید.خوشحال خواهیم شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد